Ο Τζούλιαν (Ρίτσαρντ Γκήρ), είναι ένας ωραίος, κομψός, περιζήτητος και υψηλά αμειβόμενος ζιγκολό του Λος Άντζελες. Και εκεί που όλα φαίνονται να πηγαίνουν καλά, μία γυναίκα στην οποία είχε προσφέρει "υπηρεσίες" δολοφονείται και η αστυνομία αρχίζει να τον ανακρίνει, θεωρώντας τον ύποπτο για φόνο.
Ο Τζούλιαν, περιχαρακωμένος σε έναν υπέρμετρο εγωισμό, που του δημιουργείται από την ψευδαίσθηση του ελέγχου και της επιβολής (μέσω της γοητείας) που ασκεί στο περιβάλλον του και συναισθηματικά απονευρωμένος στον χειρότερο δυνατό βαθμό, εξωθείται σε μερικές οδυνηρές συνειδητοποιήσεις τόσο για τον εαυτό του, όσο και για το κόσμο που τον περιβάλλει, όταν ένα "σοκ" της ζωής (που θεωρούσε ότι ελέγχει) του γκρεμίζει τις ψευδαισθήσεις και τον εκθέτει αναπότρεπτα στην αλήθεια της μηδαμινότητάς, της ανημπόριας του και των αληθινών κινήτρων των άλλων.
Οι μάσκες σκίζονται, η αλήθεια φανερώνεται, για τον ίδιο και τον κόσμο γύρω του, εξευτελίζεται και ταπεινώνεται για να μπορέσει να δεχθεί τη "Θεία Χάρη", που με την μορφή μιας γυναίκας είναι η μόνη που μπορεί να τον σώσει στο σημείο που βρίσκεται (σαφής αναφορά στον "Πορτοφολά" του Μπρεσόν, έχουν και το ίδιο τέλος). Στιλιστικό και λειτουργικό από ένα σπουδαίο ιχνηλάτη των σκοτεινών και ανομολόγητων πτυχών της ψυχής και τη πόλης (Paul Schrader), που αν και γνώρισε μεγάλη επιτυχία δεν εκτιμήθηκε δεόντως.
Ο Τζούλιαν, περιχαρακωμένος σε έναν υπέρμετρο εγωισμό, που του δημιουργείται από την ψευδαίσθηση του ελέγχου και της επιβολής (μέσω της γοητείας) που ασκεί στο περιβάλλον του και συναισθηματικά απονευρωμένος στον χειρότερο δυνατό βαθμό, εξωθείται σε μερικές οδυνηρές συνειδητοποιήσεις τόσο για τον εαυτό του, όσο και για το κόσμο που τον περιβάλλει, όταν ένα "σοκ" της ζωής (που θεωρούσε ότι ελέγχει) του γκρεμίζει τις ψευδαισθήσεις και τον εκθέτει αναπότρεπτα στην αλήθεια της μηδαμινότητάς, της ανημπόριας του και των αληθινών κινήτρων των άλλων.
Οι μάσκες σκίζονται, η αλήθεια φανερώνεται, για τον ίδιο και τον κόσμο γύρω του, εξευτελίζεται και ταπεινώνεται για να μπορέσει να δεχθεί τη "Θεία Χάρη", που με την μορφή μιας γυναίκας είναι η μόνη που μπορεί να τον σώσει στο σημείο που βρίσκεται (σαφής αναφορά στον "Πορτοφολά" του Μπρεσόν, έχουν και το ίδιο τέλος). Στιλιστικό και λειτουργικό από ένα σπουδαίο ιχνηλάτη των σκοτεινών και ανομολόγητων πτυχών της ψυχής και τη πόλης (Paul Schrader), που αν και γνώρισε μεγάλη επιτυχία δεν εκτιμήθηκε δεόντως.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου