Ο ΔΟΛΟΦΟΝΟΣ ΜΕ ΤΟ ΑΓΓΕΛΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΟ (The Godson / Le samurai, 1967)

Ένας πληρωμένος δολοφόνος, πανέμορφος, γοητευτικός και μοναχικός, παγιδεύεται στις ίδιες του τις αρχές, όταν αποφασίζει ν'αγνοήσει το "συμβόλαιό" του για την εκτέλεση μιας τραγουδίστριας, στην οποία χρωστά ευγνωμοσύνη. Έντονα στυλιζαρισμένοι, υπνωτικοί ρυθμοί, κλειστοφοβική ατμόσφαιρα και οι γνωστές απόψεις του δημιουργού κυριαρχούν σ'αυτό το γαλλικό νεονουάρ αριστούργημα, που είναι έξοχα φωτογραφημένο. 

Ο Ζαν Πιέρ Μελβίλ είναι ο κορυφαίος ίσως στυλίστας του γαλλικού, "υπαρξιστικού" αστυνομικού φιλμ και του ευρωπαικού φιλμ νουάρ. Δεν είναι τυχαίο ότι σκηνοθέτες από τον Τζον Γου, τον Ταραντίνο, τον Γουόλτερ Χίλ μέχρι τον Τόμας Πολ Άντερσον δανείστηκαν από αυτήν την ταινία δεκάδες στοιχεία. Όλοι οι ήρωες του παλεύουν με τη μοίρα και παρά την τραχύτητα της ζωής τους, μας συγκινούν βαθιά με την πίστη τους σ'ένα ειδικό κώδικα τιμής και με την επίγνωση της τραγικής τους μοίρας και του υπαρξιακού τους αδιεξόδου.

Η ταινία ξεκινά μ'ένα απόσπασμα από τον Κώδικα Τιμής των σαμουράι, προαναγγέλοντας αυτό που θ'ακολουθήσει : "Δεν υπάρχει μεγαλύτερη μοναξιά από τη μοναξιά του σαμουράι, εκτός από εκείνην της τίγρης, που ζει μέσα στη ζούγκλα...ίσως...".


Δεν υπάρχουν σχόλια: