ΤΟ ΚΕΝΤΡΙ (The Sting, 1973)

Μετά το γουέστερν "Οι δύο ληστές"(1969) που για πρώτη φορά ο Τζορτζ Ρόι Χιλ σκηνοθέτησε τους Ρόμπερτ Ρέντφορντ και Πολ Νιούμαν, ακολουθεί "Το κεντρί", όπου οι δύο μεγάλοι σταρ ξαναβρίσκονται μαζί.. Η δράση τοποθετείται στο Σικάγο την εποχή μετά την Μεγάλη Ύφεση. Ο Χένρι Γκόντφορντ και ο Τζον Χούκερ, είναι δύο φιλόδοξοι κομπιναδόροι. Όταν όμως ο μαφιόζος Ντόιλ Λόνεγκαν σκοτώνει έναν από τους φίλους τους, οι δύο άντρες αποφασίζουν να εκδικηθούν, με τη βοήθεια ανθρώπων του υπόκοσμου. 

Η ταινία είναι ο ορισμός του καλού διασκεδαστικού σινεμά, αυτού που δεν έχει ιδιαίτερες καλλιτεχνικές βλέψεις και που γίνεται αποκλειστικά για να διασκεδάσει τους θεατές, χωρίς όμως να αδιαφορεί για την ποιότητα (το ένα δεν αναιρεί το άλλο, και για την διασκεδαστική πλευρά του κινηματογράφου, υπάρχουν απαιτήσεις για ποιότητα). Ευφυέστατο σενάριο με πολλές ανατροπές που κρατούν αμείωτο το ενδιαφέρον, αποτελεσματική σκηνοθεσία και μοντάζ με αναφορές στην αισθητική του βωβού, η κατάλληλη ταινία για ένα ευχάριστο δίωρο.

9 σχόλια:

Ελένη Μπέη είπε...

Από τις πιο αγαπημένες μου ταινίες. Ούτε θυμάμαι πόσες φορές την έχω δει.

Vipera Lebetina είπε...

Και εγώ την έχω δει πάρα πολλές φορές! Η αγαπημένη μου του Ρέντφορντ!

Ελένη Μπέη είπε...

Δεν είναι του Redford. Παίζουν ο Paul Newman κι ο Robert Redford αλλά τη σκηνοθέτησε ο George Roy Hill, αν δεν κάνω λάθος.

Giorgos Kormikiaris είπε...

Δεν κάνεις λάθος Νερένια.
Υποθέτω ότι η Vipera εννοεί πως είναι η αγαπημένη της με τον Redford πρωταγωνιστή

Vipera Lebetina είπε...

Ακριβώς αυτό εννοώ!.. Πες τα Γιώργο!

Ελένη Μπέη είπε...

Παιδιά, έκανα τη διευκρίνιση απλώς επειδή ο Redford έχει σκηνοθετήσει ταινίες. Έτσι, λοιπόν, η φράση "του Redford" θα μπορούσε να σημαίνει "σε σκηνοθεσία Redford", που θα ήταν ανακριβές.

Δεν ήθελα να εξυπνακίσω.
Καλησπέρες!

Vipera Lebetina είπε...

Οκ νερένια!
Αλλά δεν μπορείς να μην το παραδεχτείς! Το κεντρί είναι κορυφή...!

Ελένη Μπέη είπε...

Μα, αφού σας το εξομολογήθηκα πως το έχω δει αμέτρητες φορές. Ε, δεν το θεωρώ κορυφαίο; :-)))

Vipera Lebetina είπε...

Κοίτα εγώ σε πίστευα έτσι κι αλλιώς!