Ένας αυστηρός, συντηρητικός και σκληροπυρηνικός χριστιανός αστυνομικός της Σκωτίας, ερευνά την υπόθεση ενός χαμένου κοριτσιού στην περιοχή Σάμερσιλ (ενός απομονωμένου νησιού του Ατλαντικού), που τελεί κάτω από την διοικητική και πνευματική εποπτεία του λόρδου Summerisle (Christopher Lee). Σύντομα θ'ανακαλύψει ότι οι κάτοικοι του νησιού είναι παγανιστές και θα έρθει αντιμέτωπος με τις θρησκευτικές τους δοξασίες και πρακτικές.
Το φιλμ κατατατάχτηκε στις ταινίες τρόμου (θεωρείται από μερίδα άγγλων κριτικών η σημαντικότερη βρετανική ταινία τρόμου όλων των εποχών, από κάποιον μάλιστα χαρακτηρίσθηκε ως "Ο Πολίτης Κέιν των ταινιών τρόμου") αν και περισσότερο είναι ένα γοητευτικό μίγμα θρίλερ, ειδωλολατρικής εθνογραφίας και παραδοσιακού μιούζικαλ, που αρνείται την εύκολη ταξινόμιση. Καταφέρνοντας να επιτεθεί και να απειλήσει την ρίζα των βαθιά εδραιωμένων πολιτισμικών αξιών και πεποιθήσεων του δυτικού θεατή, και αρνούμενο να του παραχωρήσει οποιοδήποτε "στήριγμα ασφαλείας" κατά την πορεία της αφήγησης (με αποκορύφωμα το μνημειώδες φινάλε), γίνεται μία εμβληματική μελέτη πάνω στον δογματισμό και τη μισαλλοδοξία και ένα από τα πιο ενοχλητικά και απειλητικά φίλμ όλων των εποχών.
Στην σκηνή που επέλεξα διαγράφεται ανάγλυφα και λυρικά ο πυρήνας της δραματικής σύγκρουσης όλου του φιλμ, με τον αστυνομικό να "ιδρώνει πολύ" για να διατηρήσει ανέπαφες τις θρησκευτικές του πεποιθήσεις από την "επίθεση" της πανέμορφης παγανίστριας κόρης του πανδοχέα.
Το φιλμ κατατατάχτηκε στις ταινίες τρόμου (θεωρείται από μερίδα άγγλων κριτικών η σημαντικότερη βρετανική ταινία τρόμου όλων των εποχών, από κάποιον μάλιστα χαρακτηρίσθηκε ως "Ο Πολίτης Κέιν των ταινιών τρόμου") αν και περισσότερο είναι ένα γοητευτικό μίγμα θρίλερ, ειδωλολατρικής εθνογραφίας και παραδοσιακού μιούζικαλ, που αρνείται την εύκολη ταξινόμιση. Καταφέρνοντας να επιτεθεί και να απειλήσει την ρίζα των βαθιά εδραιωμένων πολιτισμικών αξιών και πεποιθήσεων του δυτικού θεατή, και αρνούμενο να του παραχωρήσει οποιοδήποτε "στήριγμα ασφαλείας" κατά την πορεία της αφήγησης (με αποκορύφωμα το μνημειώδες φινάλε), γίνεται μία εμβληματική μελέτη πάνω στον δογματισμό και τη μισαλλοδοξία και ένα από τα πιο ενοχλητικά και απειλητικά φίλμ όλων των εποχών.
Στην σκηνή που επέλεξα διαγράφεται ανάγλυφα και λυρικά ο πυρήνας της δραματικής σύγκρουσης όλου του φιλμ, με τον αστυνομικό να "ιδρώνει πολύ" για να διατηρήσει ανέπαφες τις θρησκευτικές του πεποιθήσεις από την "επίθεση" της πανέμορφης παγανίστριας κόρης του πανδοχέα.
1 σχόλιο:
Είχα διαβάσει σε συνέντευξη του Christopher Lee ότι ο ρόλος του ως Lord Summerisle είναι ο αγαπημένος του!
Δημοσίευση σχολίου